Nadrzędną potrzebą naszego organizmu jest pobieranie energii z pokarmu. Składniki dostarczające energię to przede wszystkim węglowodany, tłuszcze oraz białka zawarte w pożywieniu.
Energię dostarczaną do organizmu mierzy się za pomocą kilokalorii zwyczajowo nazywanymi kaloriami, a w skrócie kcal.


To, ile energii potrzebujemy, zależy od naszego wieku, płci i stylu życia.

 

Dla przykładu, dorosła, kobieta powinna dostarczać swojemu organizmowi około 2000 kilokalorii dziennie. Jeśli będzie się tego trzymać, zachowa prawidłową masę ciała. Mężczyzna może sobie pozwolić na 2500 kilokalorii dziennie. Jego dzienne zapotrzebowanie energetyczne jest większe.

Z kolei rozwijający się organizm, w wieku od 13 do 15 lat potrzebuje odpowiednio: dla dziewczyn do 2400, a dla chłopaków nawet 2850 kilokalorii dziennie. Jednak, żeby przyjąć taką ilość energii z pożytkiem dla organizmu, trzeba pamiętać, aby pochodziły one z wielu różnych produktów.

Sprawdź swój BMI. Pomyśl, co możesz zrobić dla poprawy swojego zdrowia.
Zbilansuj się. Spróbuj przeliczyć swoją dzienną aktywność na ilość spożywanych kalorii

Wykorzystaj kalkulatory kalorii i ruchu 

Organizatorzy programu

Fundacja
Żywność, Aktywność
Fizyczna i Zdrowie

Współorganizatorzy

Konsorcjum
Teraz Polska
Trzyma Formę!

Partnerzy programu

Patroni honorowi

Patroni programu

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij